Superstäd & första visning av lgh

Idag vaknade vi riktigt tidigt för att hinna få iordning i lägenheten inför första visningen. Blev superfint tillslut iaf & 3 personer kom, varav 2 va mkt intresserade. Hoppas åtminstone bara att vi får den såld så vi slipper dubbla hyror! På tisdag är nästa tidsbokade visning, får se om det blir ngn & då blir det städ igen! Resten av dagen har vi ätit mumsig mat & tittat på nya Wallander filmen. Nu blir det glass, banan, maränger, chokladsås & män som hatar kvinnor!
Tjingeling

När det inte riktigt blir som man planerat

Igår skulle vi & enmassa folk spendera hela dagen ute på klubbholmen med grill, ringåk, kubb & kräftor. Bestämde att vi skulle träffas klockan 14, men så blev det inte riktigt. Åkte hemifrån vid halv 3 tiden kanske & lämnade av Adam & Mattias vid båten för att möta upp Kalle, Anna, Martin & Jennie, &  jag & Karro drog till systemet i super fart för att hinna köpa alkoholm till Mrtin & Jennie eftersom Martins leg gått ut, väl där 14:59 får vi tjata oss in för att handla det vi skulle, men det höll på att gå riktigt åt pipan när vi kom till kassan & skulle betala eftersom jag inte hade ngn plånbok & hyndan i kassan ville se leg på både mig & Karro. Puh tänkte jag hur löser vi detta, men det fick gå för den här gången sa hon. Karro försöker då lite snällf förklara att jag faktisk är 6 år äldre än henne. Haha att jag ser så ung ut? Sedan fortsatte färden ut mot Rinkabyholm för att hämta ringen. På vägen ut ringer Adam & undrar vart båtnyckeln är, hmm typiskt tänker vi & skyndar oss hem för att leta. Men ingen nyckel där, inser då att den ligger i bilen. Drar vidare ner mot båten för att äntligen komma iväg på vårt äventyr. Där det då visar sig att när vi packat i alla grejer & de människor som skulle åka första vändan att båten inte ens startar! Batteriet är helt slut! Tur att Anna & Kalle hade supervolvon med sig där det fanns både verktyg & startkablar, får iaf bort batteriet & laddar upp det lite med hjälp av bilen. Tillslut är vi äntligen på väg, sista vändan kördes ut vid 10 över 5! Haha så kan det gå när allt inte riktigt går som planerat!
Väl ute på ön åkte Muff & Kalle lite ring, sen grillade vi supergod mat & ät & drack lite. Sen va det dags för kubb, tjejerna mot killarna & första matchen slutar ganska snabbt med att Karro kastar en klockren träff på kungen! :-) så det slutade iaf med att killarna vann med 2-0 & då fick vi nog & ville mixa lagen lite. Efter ett antal spel va det dags för kräftkäk & lite chips mm för att sedan packa in & börja första resan hemåt i kolmörker. Gud va läskigt det va sista vändan, såg knappt inget alls! Men iland kom vi & lägga till kunde vi efter si så där 3-4 försök! Mkt trevlig kväll efter omständigheterna iaf!
Tack alla som deltog i gallejet!

Jag vaken tidigt, Adam sover

Var eviga morgon ska det vaknas tiiiiidigt, blir tokig på allt kissande! Kan jag aldrig få sovmorgon? Vaknar runt 06-tiden varje morgon & mååååste rusa på toan. Sen kan jag ju inte somna om. Blir så ledsen när jag ser Adam ligger där & verkligen myyyser i sängen. Men snart ska jag minsann väcka han så vi kommer iväg till stan. Nu börjar jag bli hungrig me, är nog bäst att jag går & ruskar liv i min älskling så vi kan käka frucka!
Tjingeling

Torsdag 13/8

Idag va det sista arbetsdagen inför helgen! Så skönt. Imorgon blir det en vända på staden för att lämna tillbaks en tröja som jag köpt till Adut med för litet hål, eller har min snygging för stort huvud! Sen på kvällen blir det bröllopsfilè, film & massa mys. En toppen fredag med andra ord! Nähä nu ska jag flirta lite med min man så vi kan åka till affären & köpa lite godis! ;-)
Natti natti

Onsdag 12/8

Sitter här klockan tidigt på morgonen & skriver i min blogg för en gång skull. Fick skjutsa Adam till halkan idag på morgonen så därför jag överhuvudtaget är uppe så här tidigt. Men ska nog snart krypa ner till en film tror jag, somnade ju som vanligt till gårdagens beck-film. Hoppas tröttheten blir lite bättre snart, men får väl skylla mig lite själv. Är helt slut i hela kroppen efter all renovering & fixning i lägenheten. Men nu är det äntligen klart & den ligger ute på hemnet till försäljning, hoppas att det går bra! Till helgen ska vi åka en sväng till Göteborg hela familjen Drevfors & jag & Karro. Henke ska nämligen köra sin supersportbil sen skulle det tydligen bli universeum. Hoppas på en trevlig resa iaf! Nähä nu ska jag nog krypa ner innan jag måste åka igen!

Stockholm i 3 dagar

I onsdags åkte vi ju som bekant till huvudstaden för lite semester, fast så mkt vila har det nog egentligen inte varit. Har härjat med en det ena en det andra från morgon till kväll tycker jag. På vägen upp stannade vi till i Eskilstuna för att hämta en spjälsäng som vi hittat på anons, både jag & Adam va överens om att sängen skulle vara oval istället för en traditionell fyrkantig & just en sådan fann vi i Eskilstuna, otroligt svåra att få tag på dessa sängar. Men vi är nu är vi lyckliga ägare av en!

Efter det bar det vidare för att hämta en byrå eller förvaringslåda till vårt sovrum för täcke kuddar mm i Skärholmen, där möttes vi av en jättetrevlig familj som skänkte oss en hel kasse med massa brioleksaker & snuttefiltar & grejer som aldrig använts. Riktigt snällt!

Efter dessa turer va det dags att installera oss på hotellet "Amaranten" på kungsholmen blev det. Mkt trevligt hotell. Första dagen blev det lite klädshopping tills jag fick nog & hade riktigt ont i fötter & rygg. Efter det blev det mat på ett riktigt fint ställe ganska nära hotellet, där avnjöt vi vitlöksbröd med aioli till förrätt & sedan en riktigt god plankstek till huvudrätt. Mätte som två valrossar rullade vi hem i säng & somnade som två grisar båda två.

Torsdag morgonen bestod av en tidig morgon för i dag skulle vi iväg på ett privatbokat ultraljud på ett ställe i Sthlm, vi ville ju faktiskt se bebisen när vi fick chansen. & se den fick vi minsann, herregud vilken upplevelse & helt fantastisk personal på detta ställe. Så hela torsdagen gick vi nog bara runt och log!

Här är lille bebis 12v+2 dagar gammal.

Efter det besöket åkte vi till Södermalm en sväng & vandrade runt i lite affärer där, sen åkte vi in till stan igen för vidare shopping där. När vi sedan tröttnat på allt vandrande & jag hade ont överallt gick vi hemåt för lite vilande. Senare på kvällen hade vi bokat massage på hotellet & det va hur skönt som helst & en helt underbar tjej som masserade. Efter massagen blev det ett biobesök "Johan Falk"- filmen. Riktigt bra faktiskt, fast jag hade lite svårt att sitta still för stolarna var verkligen inte sittvänliga alls! Efter biobesöket gick vi hem för lite sömn. För imorgon va det ju faktiskt dags för hemfärd.

Fredagen vaknade vi i hyfsad tid & gick ner och åt den fantastiska frukosten, checkade sedan ut & började resan hemåt. Nu ville vi bara hem! Dock blev det ett besök på "bolagret" i ingelsta i Norrköping tror jag. Där hittade vi lite inredningsprylar & nya kaffemuggar till den nya lägenheten!

En otroligt trevlig resa med väldigt mycket olika händelser va det iallafall, inte bara shopping som det brukar vara! Det va skönt att komma iväg lite för på måndag börjar jobbet & slitet igen!