Shopping

I fredags hann vi även med en liten tur på stan. Jag och Pixie åkte bussen in för att möta mannen när han slutat jobba. Vi handlade tröjor, strumpor, byxor, allvädersbyxor, nova starkjol mm till Pixie. Jag fick en stickad tröja & hårfärg. Adam fick nog fasen ingenting, han skulle köpt jeans men vi hittade inga fina. Efter stadsbesöket åkte vi ut till hansa för inhandling av vedkorg, ljuslykta & diverse prylar på rusta. Jo där fick Adam förresten en hävstång eller vad det nu kallas, en sån där stång man sätter i ett dörrhål så man kan träna! :) Sen besökte vi bauhaus för inhansling av blommor till trädgården, ljung i olika färger & sen prydnadskål heter det nog & 2 stra thujagranar. Så det har vi fixat och donat med i helgen, så nu är det fint i vår trädgård. Igår hann vi även med ett besök på Ikea för inhandling av petskydd, gardinstänger & lite nytt ogräs som Adam säger, lite nya blommor med andra ord! Passade även på att besöka jula för inhandling av ett gnistskydd till vår öppna spis. Har premiäreldat i den nu i helgen & lillmonstret gillar verkligen att rafsa i askan! Så det va välbehövligt både för den sakens skull samt att elden va mkt intressant! Problemet är bara att barnet är liiiite för smart & kom genast på att man kunde vika det åt sidan & likförbannat va där & rota! Fastsättning står på tur! & grind uppe, för snart står hon väl på näsan nerför trappen den lilla huliganen :) Igår kväll när hon somnat hann jag även få upp två nytillverkade gardiner i vardagsrummet. Blev fint & känns genast lite mer ombonat. Det var väl vår helg kort & gott. Eller förresten jag glömde visst att nämna vilken snäll fru jag var i lördags & lagade 3-rätters till min älskade man. Det blev toastskagen, lite simpelt men fick duga, fetaostgratinerad fläskfilé med hasselbackspotatis & sallad samt vitchokladmousse med hallon & blåbärssås till efterrätt. & han älskade allt!




Vår lilla tuffing inför gårdagens shoppingrunda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0