Mys på egen hand

mina älsklingar har lämnat huset för 85-års kalas & här sitter jag & bloggar. Har precis avnjutit en plankstek med en ISkall cider, vet inte hur länge de har stått i kylen. Jo sen i sommar tror jag. Det va iaf mkt gott.

Men jag förtjänade det verkligen efter att ha STORstädat hela huset, dvs i minsta lilla vrå. Jag har tvättat alla täcken & kuddar tom. Det har nog aldrig hänt förr, då har vi slängt & köpt nytt enbart för att slippa allt härj! ;) Men nu har vi faktiskt ganska fina duntäcken så nu kunde jag inte riktigt göra på det viset kände jag.

Det har även dammats, dammsugits överallt tom soffan, alla kuddar, sängen, madrasserna, plockats undan & rensats på ALLA ställen som behövde rensas & torkats golv. Det roliga var bara när jag kom till det sistnämnda, jag har nyligen köpt ett nytt moppgarn för att jag var HELT säker på att jag hade 2 skaft & en hink, men lustigt nog så visade det sig att jag inte hade något skaft alls. Hmmm typiskt tänkte jag & improviserade lite & tejpade fast garnet på en gammal gardinstång jag hittade i förrädet. Funkade kanon! :)

När man är inställd på en sak så ska minsann inte ett nedrans skaft få förstöra så nu är ALLA golven torkade trots att jag tillslut fick krypa med garnet för att tejpen blev så blöt & lossnade. Men nöjd & glad är jag för nu är det fixat & Adam tyckte jag kunde söka jobb på en städfirma för de skulle aldrig bli missnöjda med mitt städande sa han! Haha jag gillar bara att ha rent & snyggt & inte massa prylar runt mig. Det är som vi brukar säga i vår familj: "-var sak har sin plats & där ska prylen också läggas tillbaka" svårare än så är det inte. :) Tycker nog att jag är ganksa duktig på det.

Nu väntar jag på min lilla familj så att vi kan kolla på idol & fredagsmysa ♥ lite iaf jag & pappan, lillskrutt sover nog när de kommer hem kan jag tro!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0