Helgen med stort H

I torsdags va jag, Pixie & Mika på en supershoppingrunda! Det tog oss 6 timmar att plöja igenom Ikea, modehuset, giraffen & tillsist handling på Maxi. Det blev mkt handlat & som vanligt mest till Pixie, hon fick halkmatta till badkaret, en cerise tavelram till sina hand- & fotavtryck, en tavellist, en rosa hyacint, en massa nya kläder som va såå välbehövligt då de flesta är nedspillda med mat. Overallen hon fick av mamma va vi tvungna att byta då den va alldeles för stor. Tyvärr fanns bara didrikssonoverallerna i 80 så det fick bli en fix ifrån Lindex som passade perfekt.

Fredagen spenderades hemma hos Mika med uppsättning av lampa & hylla, sen en snabbis för att byta en klänning till Pixie som va trasig. Efter allt härj intog vi en måltid på max innan vi lämnade Mika och åkte hem till Påryd. Väl hemma blev det en brasa, lite tända ljus & idol på TV. Det va då jag helt plötsligt kände att vi skulle gå ut på krogen på lördagen, sände iväg ett sms till Mika & hon va självklart på. Fredags kvällen slutade senare i en bilfärd till stan för att hämta Mika efter ett litet gräl med bror min...

Lördagen började seeent då vi inte somnade förrän runt halv 3 på fredagen. Efter frukost & klädhärj inför kvällen va det dags för bandymatch som de vann!! Jippi. Sen blev det besök & smörgåstårta hos Adams farmor & farfar, mums va gott. Sedan bar det av mot stan för uppladdning inför kvällen i Mikas hydda. Pixie åkte med farmor & farfar hem. Hos Mika blev det tillfixning, chips, goda vintercider & vin, öl för Adam, bra musik & enmassa skratt!! Hur kul som helst hade vi. Vid halv 12 kom vår skjuts till stan, då det va sååå mkt snö & både jag & Mika va iförda klackskor= halt & blött. På Harrys va det såklart kö & alla va kissnödiga. Efter ca 20 min el nåt kom vi in. Mkt folk, men en helt fantastisk kväll, god jordgubbsdrink, trevliga människor, dans & såååååå mkt skratt!
Tiden gick väldigt fort & vi va hungriga så blev kebab på corner. Ubbe hämtade oss kl 03, hemma ca 04, somnade halv 5! Sååå trött.

Söndagen blev mys härhemma, lite skottning, frukost vid TVn för engång skull :) Sen kom Pixie och vi åkte in för att hämta grejerna hos Mika & jag skulle sminka mig lite. Väl inne i stan va allt stängt så för vår del blev det ingen julskyltning! Typiskt. Handlade lite mums på Konsum sen åkte vi hem & åt tacos & kollade film! En bra avslutning på en händelserik helg!

Kommentarer
Postat av: kela

Sv: Tack så jättemycket :)

2010-12-02 @ 22:44:53
URL: http://xkela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0