Helgen i text & bilder

I lördags hade vi en trevlig förmiddag på lattjoland tillsammans med Robban, Louise & Wilton. Tror att småpluttarna tyckte att det va jättekul, eller föräldrarna tyckte det me. Vi åkte rutschkanor, klättrade & busade. Man va rejält svettig när dagen började lida mot sitt slut & det var dags för oss att åka till Maxi och handla. Kan abolut rekommendera lattjoland till oss med småpluttisar iaf, betydligt mkt mer lekvänligt för små barn om man jämför med Leos lekland. 

Kvällen skulle sedan spenderas tillsammans med Matthias & Therese som de säger till varandra :) Vi åt fläskfilé, potatisgratäng, sallad & avokadosås (den som kn***** i mun) som Matthias säger. Vi spelade "Lika par leka bäst" & jag & Adam vann! :) Vi åt mumsig efterrätt i form av vitchokladmousse med hallonsås á la halv 8 hos mig. En helt underbar kväll med andra ord.

Söndagen var inbokad med besök av pappa & Britt och sedan även av Adams föräldrar. Pixie fick ett jättefint termo/regnställ av pappa & Britt & vi busade och åt mina hembakta kladdkakscupcakes med grädde & strössel.

Efter besöken blev det faktiskt bio för vår del tillsammans med Ubbe & Tessan, "The other guys" skulle ses. Pappa och Britt fick va barnvakt åt lille söt medans vi va iväg. Filmen sågs av endast 11 pers & då gick en mamma med 2 barn efter ca 30 min! Haha, vem betalar typ 300:- för att sedan gå? Man borde väl ändå veta vad det är man ska se?! Filmen va ganska udda men vi hade roligt!

Idag har jag och Pixie styrt lite med farsdagspresenter och bara myst & busat. Nu har hon knoppat in för en stund sen och jag har kollat på nån ny serie om bortskämda ungar på 1:an om jag inte minns fel? & nu är det såklart Hollywoodfruar.




tokungen

Kommentarer
Postat av: Marlene

tack sötis, vilken kommentar :) Den gjorde min kväll lite.. Saknar dig. Söt hon är Lillpix!

2010-11-14 @ 21:27:03
URL: http://marlenejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0