Föräldrarpenning

hit & föräldrarpenning dit...varför kan man inte få vara hemma så länge man vill på 80%? Finns ju såå många som skulle kunna tänka sig att jobba i mitt ställe. Nä men vårt problem är nog egentligen att få dagarna att räcka till, planen var ju att hon inte skulle behöva börja dagis förrän till hösten. Men pga lgh på varvsholmen & tidigare lån har vi varit tvungna att ta ut ganska många dagar i månaden för att överleva. Nu är situationen bättre men nu är ju problemet att det inte är så många månader kvar tills hon fyller 1 år & då måste man ju i vilket fall som helst ta ut 5 dagar i veckan. Jag börjar iaf jobba 1 januari så då är det Adams tur att vara hemma hos lillfisan. Det gillar nog hon, mkt roligare att busa med pappa när han väl är hemma. Mig träffar hon ju i stort sett dygnet runt. När vi väl börjar jobba båda två som förmodligen blir till hösten så kommer vi få jobba på olika skift, vill ju inte lämna henne på nån form av nattdagis. För vår del hade det funkat kanon om Adam hade fått jobba natt, men den chansen verkar tyvärr vara obefintlig. Eller såklart om någon av oss får ett nytt jobb, ett dagtidsjobb då förstås. Adam vill självklart jobba 7-16 för att få spela bandy båda veckorna så vi får väl se hur det går. Han har ju tid på sig att söka när han är pappaledig. Nähä nu är det dags för kvällsmys med nybakade kladdkaksmuffins! Mums mums.


Kommentarer
Postat av: Maria

Usch, tycker man räknar ihjäl sig på dagarna =/ Men kan tipsa er om att Adam inte behöver ta ut 5/ veckan de första tre månaderna av hans pappaledighet. Han behåller SGIn iaf trots att pixie fyllt 1 år. Kanske hjälper er att spara några dagar.

2010-11-02 @ 21:24:09
URL: http://miasunset.blogg.se/
Postat av: Maria

Bäst du dubbelkollar ändå så jag inte lurar dig, men den informationen fick jag för ett par veckor sedan när jag ringde. Jag ska vara hemma till aug nästa år, sen ska J vara hemma till nästa jul. Så lillkillen blir nästan 2 innan han börjar förskolan, skönt!

2010-11-03 @ 10:05:51
URL: http://miasunset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0