Ensam

i soffan är jag. Lillfis sover & mannen spelar bandy & jag har precis plöjt igenom kvällens TV-tablå. Först bortskämda ungar på 1:an sen såklart Hollywoodfruarna & nu väntar jag på sömn. Mannen trillar nog alldeles straxt in genom dörren tror jag. Funderar på om jag ska gå & bre några mackor åt han? Han är garanterat hungrig när han kommer hem.

Ikväll har jag även rotat igenom alla mina tyger för att hitta ett svart, vitt eller grått tyg som kan passa som draperi till ett skåp vi ska ha i vårt mysrum uppe. Måste rumstreras om lite för att köket mm ska få en perfekt plats i hörnan i lekrummet. Hittade en gammal gardin som va sydd & klar som passade perfekt till skåpet. Ett svart tyg med ett vitt träd på. Nu måste det bara inhandlas en vajer så jag kan hänga upp tyget. I skåpet ska det sen förvaras lite x-boxspel, extra täcken mm, sånt som förtillfället står i en kartong på verandan. Det blir kanon, jag som hade tänkt köpa någon typ av förvaring upp dit men det behövs ju inte nu.

Får väl se om jag även hinner sy två nya kuddfodral i samma tyg i veckan, har inget alls planerat vad jag vet. Förutom till helgen, då vankas det bandymatch & middag hos far och Britt. Borde faktiskt försöka pallra mig ut på lite promenader me, har varit dålig på det nu ett tag, men det beror väl på det extremt tråkiga & blåsiga vädret!

Nähä nu ska jag va en snäll fru & gå & fixa några mackor till min man!
Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0