Jippi fredag!

Men hua så tråkigt väder! & maj är det, bara 1 månad kvar till skolavslutningar & student mm & jag går fortfarande klädd i vinterjacka & mössa! Vad är felet på detta väder? Kan det inte bli varmt som vanligt? 1 maj brukar man ju faktiskt kunna ta ett dopp utan att behöva knuffa bort isbjörnarna & krafsa ett hål i isblocken! Men icke är det inte spöregn så är det rena rama orkanen. Hur trist som helst!
Idag har vi myst lääänge i sängen & snick snackat med en gammal vän i telefon som tydligen också skulle ha en lite bebis nu till sommaren, och flytt tillbaks till Kalmar skulle också bli av. Himla trevligt tycker jag. Sen när papi kom hem ifrån jobbet va vi & handlade lite inför kvällen & morgondagens middag. Ikväll ska det bli fylld franska & god sallad & imorgon blir det grillat(!) hoppas vi om inte grill, kött & spett flyger iväg vill säga! Sen va vi förbi min mor en sväng & jag fick en klänning/tunika av henne. Gulligt! Nu har jag precis bakat! Tro det eller ej, men dumlekakor har det blivit & det ser ut som jag lyckats, visserligen har jag inte smakat än, me de ser goda ut. Ska provsmaka till talang sen.
Morgondagen ska förhoppningsvis spenderas på någon form av bilutställning/tävling vid rasta, fast ska det vara sånt här väder vet jag inte om det blir av. Efter et blir det grill med Karro, Momo & Muff. Ska bli riktigt trevligt om inte min darling får igenom att vi ska spela monopol!




mina förhoppningsvis mumsiga kakor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0