Mycket att förbereda

Nu ligger jag här i sängen och väntar på min älskling ♥ som jobbar över, men snart kommer han hoppas jag! Förberdelserna inför dopet är i full gång, 3 olika sorters kakor är bakade, fast krävs lite komplettering. Har kämpat ihärdigt i 2 dagar nu med dessa förbaskade macarons=skållade mandlar som ska malas i en förbaskad kvarn FÖR HAND=skit jobbigt! Men nu är de äntligen klara & fina & goda blev de också! Klänningen är så gott som klar, lite dekoration i form av vita pärlemorpärlor kvar bara. Nu väntar jag bara på en ny sändning av tyg så att jag kan sy den lilla volangtyllkjolen till min älskade lilla fis. Hoppas att det dyker upp innan fredag. För en gång skull känner jag faktiskt att läget är hyfs under kontroll kanske kan slippa stress i sista sekunden som det ALLTID blir annars. Hoppas det.

I morgon får vi nog besked ang huset i Påryd, pratade med mäklaren idag & han skulle bara samspråka med säljarna & de andra paret som va intreserade så får vi se hur det slutar. Lite spännande faktiskt! Även att det hade känts liiite bättre ifall det dykt upp några månader senare eller att vi hunnit betala av lite på våra lån. Men men får vi chansen måste vi nog ta den, hus i toppskick för en billig summa växer ju liksom inte på träd & definitivt inte sådana som stämmer både Adam & José precis i smaken.

Nähä nu ska jag vila kudde en stund ihopp om att min man snart kliver innanför dörrren.
Natti natt

Kommentarer
Postat av: maria

Tror jag vet vilket hus du menar... kanonfint verkligen!! O bra pris. Hoppas det blir ert =)

Kram

2010-07-20 @ 11:02:26
URL: http://miasunset.blogg.se/
Postat av: maria

Nej hade kikat på det på hamnet och tyckte att det var så fint, nästan så jag blev sugen på att flytta igen, är så rörigt här hemma nu när vi renoverar o det går ju inte snabbt precis när man har en liten bebis =/ Så misstänkte att det var det huset eftersom vi har nog rätt lika smak när det gäller hus ;)

2010-07-21 @ 10:43:48
URL: http://miasunset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0