Torsdag & sista dagen denna veckan...

...med arbete för mitt hjärta. Dagen har ägnats åt diverse röj här hemma, disk, tvätt, matlagning, badning av lille skrutt & borstning av hennes 2 första små tänder! ♥ Vi har även hunnit med ett besök på lekplatsen för lite gunga & bus i sandlådan.


     

Triss i gungande Pixie


I morgon vet jag faktiskt inte riktigt vad vi ska hitta på, möjligtvis ett besök till St Sigfrid för att hämta Pixies små kläder, ska nämligen till Angelica & hennes lilla skrutt Linnea på måndag, kanske finns något som faller dem i smaken? På lördag vet jag iaf att vi ska vara alldeles ensamma här hemma, då blir det supermys & bröllopsfilé står på menyn har min älskling bestämt! Va sååå länge sedan vi åt det.

Recept:

kycklingfilé egentligen men vi brukar ta en grillad kyckling och rensa den & skära den i små bitar i en ugnssäker form. Annars 1 kg filé som ska brynas innan den läggs i formen.

Sås
5 dl creme fraiche
2 st hönsbuljongtärningar
2 msk edvinssenap
2 vitlöksklyftor
4 tsk soya
1 påse riven ost

Blanda allt utom ost i en kastrull & låt koka i ca 2 min.
Häll såsen över kycklingen , strö över osten & låt koka i ugnen i ca 25 min i 175 grader.
Servera med ris & en god sallad!

Mums filibabba

Mums mums

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0