Pengar är inte allt...

...eller kanske till en viss del, men absolut inte ALLT! Visst hade man kunnat göra mkt saker och köpa massa fina grejer som man önskar att man kunde ibland, om man hade obegränsat med pengar, men det finns faktiskt viktigare saker här i livet!
                                                    FAMILJEN! ♥ tex.

Så är det faktiskt, och det har iallafall jag blivit medveten om under den tiden vi bott här i Ljungbyholm. Hur kunde jag     i     mitt    stilla     sinne     tro att det här skulle funka problemfritt? Och hur kunde jag tro att vi skulle kunna bo här mer än ett halvår? Vad     tänkte     jag     egentligen     då?! De pengarna vi hade sparat på den tiden hade absolut inte varit värt för att förstöra hela vårt förhållande! Ensamtiden har varit ett minne blott & det har varit extremt krävande iaf för mig. Hoppas att allt återgår till det normala efter den 3 sept då vi äntligen flyttar! Det är inte på ngt sätt lätt att dela hushåll när rutiner, arbetstider mm är helt olika. & jag vet att jag är pedant av mig & jag ÄLSKAR att vara det, det är så skönt att ha ordning omkring sig. Jag mår inte bra i en oordningsam miljö, kan vara därför jag inte mått kanon heller. Vi prioriterar helt enkelt lite olika saker här i Världen. Och jag är en av dem som vill ha det städat & fint. I vår hörna är det sååå mkt grejer på sååå liten yta & det är trångt och väldigt svårstädat. Det ska bli väldigt skönt med extremt öppna ytor sen i huset, ljust, högt till tak och såå lätt att hålla iordning.

Men visst har det varit tur att vi fått möjligheten att bo här, för utan det hade vi aldrig fått huset i Påryd. Det va tack vare att vi kunde flytta VÄLDIGT omgående som vi fick det! & det va ju kanon! Lite pengar har vi ju såklart hunnit spara med, iaf till lagfart/pantbrev. Därför så har semestern också blivit lite lidande. Vi har ju inte direkt kunnat göra nånting på semestern. Vår vision var ju att åka både till Sthlm, Gbg, kanske Köpenhamn, Ullared mm. Men vi har faktiskt inte gjort ett endaste skit på 3 veckor! Så visst med obegränsat med pengar kunde vi haft en alldeles underbar semester! Men vi får hoppas på en mysig höst & vinter i vårt fina hus helt enkelt! ♥ Adam har ju iallafall för första gången under sitt arbetsliv fått njuta av lediga dagar, han som aldrig någonsin haft någon semester!


    



Kommentarer
Postat av: bella

Jag hoppas att ni kommer trivas i ert EGNA fina hus. Det är något x-tra att ha sitt alldeles egna hus,du som älskar att fixa och inreda. Det kommer nog bli kanon :)Kram (Cajsa har hängt upp kortet hon fick av Pixie.)

2010-08-16 @ 20:46:11
Postat av: Josse

Det hoppas jag me. Huset känns verkligen såå rätt om vi får det som vi vill ha de så småningom. Man vill ju alltid fixa lite! Du vet ju hurdan jag är :) Hoppas bara att Påryd känns rätt me. Men det är ju inte Världens ände. & det kommer finnas plats så heela familjen kan sova över om ni kommer på besök! :) Kram

2010-08-16 @ 20:54:15
URL: http://mariajosefinececilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0