Älskade lilla hjärta



Jag & Pixie precis nykläckt! Min lilla älskling ♥




Imorgon är min lilla skrutt redan 6 månader ♥



Vad heter ditt barn? Pixie, Alice, Lo
När var du beräknad att föda? 11 februari 2010
Föddes barnet på utsatt datum, om inte när? 17 februari 2010
Hur stor var barnet vid födseln? 4480 g  54 cm lång

Hur lång tid tog förlossningen? Lååång tid, började med förvärkar flera dagar innan förlossning. Åkte in ca halv 5 på morgonen då vattnet gick, 21 timmar senare föddes vår lilla Pixie
Tog du någon smärtlindring? Ja, efter att jag öppnat mig ca 8 cm, va rädd att jag skulle må illa av lustgasen. Spydde iallafall tillslut! Haha, blev lustgas & värmedyna.
Tog ni reda på könet? Ja, vi frågade först på rutinultraljudet & fick då veta att det var en tjej. Jag trodde att det var det. Fick det sedan ännu mer bekräftat på tillväxtultraljudet.
Hade ni bestämt vad barnet skulle heta? Ja, Pixie va bestämt sedan lååångt innan, blev det en pojke skulle han heta Miilo.

Hade du en svår graviditet? Hade problem med foglossning och ishias tidigt, fick andra arbetsuppgifter & lyckades därmed att jobba in i det sista.
Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Efter förlossning, ABSOLUT INTE, nu vet jag inte. Ska tänkas på noga och i många år om ja, vill absolut ha tid för båda barnen isåfall trots heltidsarbete mm. 
Har du fått några bristningar? Hade tidigare på höfterna sedan puberteten, har fått väldigt få på magen, syns knappt, är väldigt tacksam för det!
Var du nervös inför förlossingen? Nja inte så farligt, nog mest Adam som va det. Jag va nog relativt lugn tror jag.

Hade du några cravings? i olika perioder, apelsinjuice & leverpastej till frukost, sen va det kinderägg, kanelbullar, glass mm.
Hur mycket gick du upp i vikt? 19 kg

Hur länge ammade du?  Helt ca 1 månad sedan så mkt det gick tillsammans med NAN. (Mjölken sinade)
Vem är barnet mest lik? Mest pappa tycker jag, men endel säger att hon har min mun & en Palmqvistnäsa
Vad är det bästa med att ha barn? ALLT! Hon är såå underbar, man kan inte sluta titta på henne & le. Hon är så fantastisk, så snäll & Världens gladaste lilla prick. Går inte förklara i ord hur fruktansvärt underbart det är att vara mamma till min älskade lilla dotter.

Är ditt barn döpt? Ja den 24 juli 2010, väldigt mysigt dop med mkt folk och trevlig fest.


Kommentarer
Postat av: Marlene

Fyfaaan så fina bilder! Hon är så jävla söt.

2010-08-16 @ 23:40:29
URL: http://marlenejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0