Jobbig dag

Igår följde jag och pix med bror till Göteborg. Det va på det berömda håret att vi hann i tid och hämta passen. Parkerade bilen 10 i 12 och det stängde 12! Tur, ska vara 2 palmqvistar till ngt sådant! Efter det blev det en snurrig färd i stan för att hitta en parkering, för en va akut kissnödig och en höll på att svälta ihjäl i sin stol. Väl färdigammade och färdigkissade fortsatte jakten mot ett matställe. Efter mkt hissåkande hittade vi ett grymt pastahak som vi åt på. Jag hämtar mat först, skinksås, kyckling och spenat och bolognese. Sen går Robban och kommer tillbaka med hela tallriken full av kyckling och jagmenar inte lilla lasset nu! Men bror frågar jag äter du kyckling nu? Amen va fan säger han och myglar undan sin skål för att sedan fixa en ny! Sen va det dags för hemförd för vi hade tid på djursjukhuset kl halv 6 för att tyvärr avliva Alice. Hon mådde jättedåligt och vi tror det berodde på pix, hon både kissade och bajsade inomhus, matvägrat i 2 veckor samt att hon vägrade resa sig. Så det kändes som ett klokt beslut av oss iallafall. Men för att jag skulle hinna hem och få va med om det blev det en vansinnesfärd hem. Har aldrig varit så rädd i en bil förut tror jag. Det gick undan vill jag lova!! Överlycklig va jag när jag klev ur bilen 20 i 6 utanför djursjukhuset att vi faktiskt överlevde!! Efter den tråkiga stunden på djursjukhuset blev det en lugn och mysig kväll med mys och pizza och tidig sömn! Det va välbehövligt. Dagen bjuder på avskedsmiddag för bror och tjej. Det ska bli mys! Nähä nu ska jag lägga ner huvudet på kudden en stund till!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tråkigt att läsa om Alice, men hon har det bra nu på andra sidan regnbågsbron. Kram

2010-04-01 @ 13:26:56
URL: http://miasunset.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ledsen över Alice men hon får det bra på andra sidan kram från Caroline

2010-04-03 @ 09:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0