Lördagsmys med mkt trevligt sällskap

Lördagen spenderades som sagt med Martin & Jennie. Adam hämtade dem vid 6-tiden, jag fixade det sista i köket & gjorde mig lite snygg i min nya svarta klänning som jag faktiskt får rum i! :-) Gästerna & min man anländer, fint uppklädda, Jennie i en riktigt sockersöt liten rosa klänning. De går husesyn & fastnar såklart i Pixies rum, spanar lite på hennes "Ifk Göteborg" tröja antar jag, som min man prompt skulle hänga upp! :-) Tokgossen min, tröjan är väl lagom när Pixie är över ett år gammal!





Efter det ansluter vi oss till bordet där förrätten serverades, i form av toastskagen med flädercider. Riktigt mumsigt va det faktiskt & gud va hungrig jag var.







vår nya servis fick pryda bordet


Efter förrätt, förberddes huvudrätten som bestod av klyftpotatis, svartrot & morötter med fläskytterfilé & två olika såser, vitlökssås & guacamole. Medan potatisen stod i ugnen blev det lite TV tittande för att smälta maten lite. Sedan va det dags för nästa matintag, maten uppskattades av alla & vi åt & åt & åt!

Efter huvudrätt blev det ännu mer TV, nu i form av "körslaget" helt OK, inte sett ett enda avsnitt. Efter det fortsatte kvällen med fotboll, JIPPI! Killarna uppskattade väl denna gröna plan med massa dårar & en vit boll. Men men efter ännu lite smältning av maten fick vi till sist njuta av kvällens final, nämligen hemlagad marängtårta med citronkräm & rivenchoklad & banan. Mmmmm så gott! 

En mkt trevlig kväll med mkt mat & väldigt trevligt sällskap! 

Kommentarer
Postat av: Jennie

hade det så himla skoj, detta måste vi göra om! snart snart snart!!! :)

2009-10-19 @ 12:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0