Melodifestivalen & middag med familjen Sjöbäck

Lördagmorgonen bestod av en mkt tidig morgon för min del första samtalet kom klockan 08.16 på morgonen, då kom jag genast på att det va ju idag jag hade lägenheten på annons i tidningen. Tur att det inte blev ngn dunderfylla för mig dagen innan, men dock en sen kväll! Kom väl i säng runt 04 tiden. Visade lägenheten för ett antal personer, slutligen för en tjej som bestämde sig för att ta den. Ingen lyckligare än jag. Men nyss ringer mobilen här & hon tackar nej! När ska oturen med denna jävla lägenhet rent ut sagt vända? Efter alla visningar är det dags att försöka väcka min bakfulla, huvudvärkande man som ligger & gnyr i sängen! Idag skulle vi ju faktiskt bjuda familjen Sjöbäck på mat innan melodifestivalenfinalen. Slutar med att jag både får diska & styra med tvätten & med maten för att någon inte riktigt kunde kontrollera intaget av alkohol dagen innan. Men bra blev det iallafall tillslut. Marinerad kycklingfilé med potatisgratäng, guacamole, sallad & vitlöksbröd. Mums mums! När maten avnjutits ihoptryckta i vårt lilla kök, började finalen närma sig. Anna hållandes på Alcazar, Adam på Malena, Mattias på E.M.D & jag höll nog faktiskt också på Alcazar. Förde protokoll över vilka vi trodde samt tyckte skulle vinna, & Adam som aldrig glor på detta samt inte är ett dugg intresserad vinner båda! Tom över schlagerdrottningen Anna! Hur kunde detta hända babe? Malena med sin skrikande röst vinner tillslut, då tyckte jag nog fan hellre att Caroline af Ugglas skulle vinna! Vrål är inget för mig. Men Adam va ju glad!





Många skratt blev det under kvällen iaf, tex när Anna & jag kollar hus på datorn & Adam samtidigt bränner en skiva & jag säger att vi måste sänka volymen på datorn för när helsiket är färdigbränt blir den en himla fanfar. Då säger Isac: -Vad är helsiket? Men det är ingen eld där. Gud va Anna & jag skrattade! Sen skulle Adam hjälpa Emilia & Isac med en film i sovrummet, då skrattar de & lever rövare där inne & jag undrar vad de håller på med. Då säger Mattias: -Adam gör nog elefanten för dem. Hum funderar jag vad kan detta vara? -Jo, det är när man tar ut fickorna på brallorna & sticker ut snoppen i gylfen! Hahaha! Precis då kommer Emila utspringandes & skriker: -kom kom, ska ni få se nåt häftigt!! Fy fan va vi skrattar, kunde ju inte kommit mer lägligt! Kvällen fortsätter med prat för brudarna & hockeyspel för grabbarna!




Inne i en vild disskussion.




Isac somnde in efter allt bus.

Mycket trevlig kväll trots otrolig trötthet från min sida sett, sömn på enbart 4 timmar är absolut inget för mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0