Bowling & melodifestivalen

Igår blev det ingen supertidig morgon för min & Adams del. Slutade med massa bus istället i form av brottning & karatesparkar innan vi tillslut kunde pallra oss iväg till min lgh & tippen för att slänga all bråte. Allt blev iaf slängt & lägenheten är nu tömd, såå skönt! Nu hoppas jag bara att ngn kan flytta in med kort varsel. Efter tippenracet va det panik hem & göra sig i ordning för att hinna i tid till bror & Malen, denna gång med straffet om vi kom försent att vi fick betala bowlingen! "-We can do it! " Skriker Adam & rusar in i duschen! Slutar med en försening som vanligt, med en ursäkt denna gång att en kille ringde på lgh, & jag kunde bara inte kasta på luren i örat på honom. Väl inne i bilen, Malen livrädd för min körning & gnäller nåt om att hon har ont i njurarna. Men sen kommer kommentaren "-Ähh, det är ju lugnt Josse är ju 26 & har haft körkort läänge så det går nog bra!" & vänta ni bara detta va inte den enda ålderkommentaren som kläcktes under denna kväll. Väl inne i bowlinghallen ngn minut försenade bara börjar spelandet. Jag rusar in & rycker mitt lilla rosa klot & inleder med en klockren strike, fortsätter med ett ganska bra spel, åtminstone första serien, som slutar med en poäng på hela 143. Bäst hittills tror jag. Jag vinner iaf på både bästa serien & totalt. Hack i häl va bror min ett tag, men lyckades aldrig gå om mig!




resultatet




Snyggingen Mallan va på G idag!




Grabbarna grus glada som få, helt ovetande om att de kommer förlora såå stort!




Tom min lilla gosse är glad, han som alltid brukar gnälla över att det är en riktig skitsport om han förlorar!
Söt du är min älskling ♥




Hyndorna fick va me på bild


Efter spelet slut kom ålderkommentarerna haglande igen: "-Jaa Josse du är ju äldst & bowling är ju en pensionärssport, inte konstigt att du vann!" Vad är det här? Är jag verkligen så gammal?
Efter bowlingen stod mat på schemat, tyvärr va det fullt i bowlinghallen, så jag med min skarpa hjärna kommer på att far & Britt ska glo på melodifestivalen på Harrys. Ringer genast dit & bokar bord bredvid dem. Hinner iaf dit i god tid innan festivalen börjar. Möter pappa utanför dörren, glad att se oss säger han att vi får kolla om det finns ngt ledigt bord. För vi ska tydligen sitta med 4 andra sa en tjej när vi kom. Haha pappa är fortfarande helt ovetande om att det faktiskt är vi 4 som ska sitta vid dem. Mat blir det iallafall i form av hamburgertallrik för min & Malens del & filésaute för Robban & Adam. Helt OK mat, men mycket trevlig tillställning. Att tillägga är väl kanske att marängsvissen va oslagbar! Mums!




Skål




Snyggbror




En superglad Malla




Lite kärlek bjöds det på under kvällens gång ♥




Puss darling




Tack för en mycket trevlig kväll kompaniet!

Kommentarer
Postat av: Matilda

ska vi följa varandras bloggar med bloglovin?

2009-03-01 @ 09:57:24
URL: http://maatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0