6 månader, Ronneby brunn & förlovning

Förra veckan spenderade jag bara 3 dagar på jobbet, eftersom en efterlängtad resa till Ronneby brunn ägde rum torsdag-fredag för att fira 6 månader ihop. Väl framme i Ronneby & på hotellet hade vi en himla tur att vårt rum redan va städat & klart. Packade in alla stufs vi hade med oss för endast 1 natt, men så blir det ibland.




en sliten José.

Efter installeringen på rummet gick vi på seightseeing på den otroligt stora anläggningen för att finna bassänger mm.





När vi väl hittat allt rusade vi tillbaks till rummet för iklädnad av badutrustning & sedan rusa tillbaks till det inbjudande vattnet.








Gud va skönt det var, riktigt varmt i vattnet! Dock en liten besvikelse att det faktiskt bara fanns en bassäng & 1 bubbelpool inomhus, vi trodde att det skulle finnas många fler. Men till vår stora förvåning fanns det 3 st utomhus istället, något som senare blev vår favorit.


 

Riktigt mys, ca 36 grader i poolen & minusgrader på huvudet!





  

Riktigt fint va det!


Efter en stunds njutning i naturen, gick vi åter till rummet för att åka på upptäcktsfärd i Ronneby, lite snacks inför kvällen va vi allt tvungna att införskaffa oss. Slutar samtidigt med ett besök på "Smackgrillen" för en romantisk middag i form av hamburgare, mos & cola. Mums mums! Knasiga är vi allt. Sedan va det dags för våra behandlingar, Adam valde varma stenar & jag chokladdröm. Min behandling bestod av en peeling med mörkchoklad, såg ut som en negerboll när jag va helt insmetad i chokladen för att sedan efter avdusching bli inkletad i vitchokladlotion. Mmm vad gott det luktade kan jag upplysa er om. Efter det gav vi oss upp på rummet igen för att då trä ringarna på varandras fingrar, roligast va nog att vi fått enmassa grattissms av alla innan vi ens va förlovade.




Adam gnällde på mig för att jag va så otroligt romantisk & läste tidningen medan han hällde upp champagne & letade efter ringarna. Sorry babe!







Men förlovade blev vi iallafall! & mysigt & romantiskt va det faktiskt också!


Efter det va vi tvungna att smyga ut till vår favoritpool igen, nu va det ju faktiskt mörkt & supermysigt, satt där & mös tills vi fick skäll av en bitter tant att vi suttit där för länge! Haha. Sedan va det dags för tillfixning inför kvällens middag, som bestod av en hyfsat smaklös förrätt: skaldjurstårta samt en otroligt god huvudrätt: fläsknoisette med grillade grönsaker, nån mystisk potatis, kan ha varit råstekt, samt kantarellsås. Detta va mkt gott! Efter detta hade vi tänkt fortsätta vår kväll med lite mysigheter i form av bowling, hehe tror vi börjar bli beronde av denna aktivitet. Dock stängde den förbaskade bowlinghallen vid 20. Aha tänkte vi, vad hittar vi på nu? Slutade iaf med hyrfilm på Tv:n. Romantiskt va? Jag somnade som en liten gris innan filmen ens hann börja.

På fredagen vaknade vi hyfsat tidigt för att hinna med frukostbuffén, mums va gott det är med hotellfrukost! Sedan avnjöt vi ännu en film på Tv:n innan vi bestämde oss för hemfärd. Stannade i brunnsparken på vägen hem för att spana lite. Denna park va ju trots allt utsedd till Sveriges finaste park 2005 så där kunde vi unna oss ngr minuter.







Letade febrilt efter ett jättevattenfall som tydligen skulle finnas & som Adam absolut skulle se. När vi väl fann det fanns det inget vatten. Besvikelsen va mkt stor hos Adam kan jag berätta. Dock fann vi ett litet vattenfall & enmassa änder istället.




Mitt ibland alla fina gräsänder fanns helt plötsligt den fula ankungen, eller ett stansfel som jag kallade den vita stackarn som va helt ensam bland alla andra fåglar.



Änder är faktiskt väldigt fina fåglar.




Alla hänger ihop hane & hona, men rätt vad det är kommer en gayparad simmande.


En otroligt välbehövlig & väldigt mysig resa va det iallafall tillsammans med mitt underbara lilla hjärta! ♥
Du är mitt allt älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0