Byxelkrok

På lördagsmorgonen va det dags för ett tippenrace med alla lister innan avfärd till Byxelkrok där vi ska spendera helgen. Med bara 20-minuters försening hämtade vi Britt i Rinkabyholm för att fortsätta vår resa till norra Öland. Mkt trafik på vägarna men till slut kom vi fram, & lyckligtvis fanss det faktiskt ett ledigt rum till mig & Adam med! Så vi slapp sova i pappas bil. Skönt! Pappa kom upp efter ett tag, hade varit & spelat med bandet. Sedan kom Andreas, Pelle & Tobbe de skulle också bo i en stuga. När alla va uppkommna blev det lite grill sen en sväng till marknaden. Sen gick vi hem igen för klädbyte & för att sedan ge oss av till pizzerian för lite kvällsmat. Dålig service & mystiska människor möttes vi av. Efter maten blev det ett besök på alla uteställen som finns i Byxelkrok. Pappa skulle tydligen prova alla. Sista anhalten va marinan & där satt vi ett tag, jag tog en glass & Adam drack whiskey. Sedan dök helt plötsligt bror med gäng upp, satt & pratade me dem ett tag tills stället stängde & de skulle dra vidare. Fick då med mig Adam hem, trött efter en lång dag! När jag precis somnat riktigt ordentligt ringer telefonen & klockan är halv 3, du syrran kan du köra oss en bit bort här, annars kör vi på fyllan. Jaha tänker jag & pallrar mig upp ur sängen lika bra att ställa upp! Lite smått irriterad över att jag alltid finns tillgänglig som taxichaffis! Typiskt. Men men slutar med en liten tripp på 7 mil fram & tillbaka. Trött som fan skulle jag gå på toa & det visar sig att toan är låst & jag nästan grips av panik! Vad händer? Inte kan de väl låsa toalettena på nätterna? Ante hjälper mig att kolla läget & då visar det sig att det ligger ett fyllo & sover på golvet! Ante blir vansinnig & kastar ut denna människa, tillslut blev det ett toabesök & uppjagad försöker jag somna igen, men utan resultat! Folk snarkar överallt & jag är nu pigg igen! Somnade nog inte förrän jag skulle vakna i stort sett!




öl serverades när vi kom upp




Dags för grill & mat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0