Besök hos barnmorskan stod på schemat idag

Idag va det dags för inskrvning & en herrans massa prover, skönt att jag inte är rädd för sånt! Blodgrupp, blodvärde, hiv, röda hund, syfilis, blodtryck mm. Allt gick kanon förutom urinprovet, jag kan verkligen inte kissa under press! Funkar inte, och har aldrig gjort, förutom när man är onykter & ute på krogen! :-) Enligt henne är beräknad födsel 15 februari men vi är fortfarande skeptiska till om det verkligen stämmer. Får lov att gå på ett ultraljud i v 14 för ett sådant NUP-test, en sån där studie för att se om barnet har en luftspalt i nacken & lider av downs syndrom. Så i denna studie ska vi nog medverka, bra att veta så tidigt som möjligt om inte allt står rätt till samt hur många bebisar det ligger i min mage samt när det lilla pyret beräknas födas. Är ju iaf en månad tidigare än det normala ultraljudet. Ska bli spännande!

Innan besöket hos BM va vi en sväng på "best toy's & baby" & spanade lite på barnvagnar, egentligen hade vi faktiskt redan bestämt oss för en Brio sing, men dessa hade fått dålig kritik på en hel del punkter, så nu va det bara att fundera om. Kravet är iaf att vagnen har swivelhjul eller va det heter, absolut inte 4 fasta hjul. Tror att vi fastnade för Crescent diva iaf.




Nähä nu kom min älskade man hem så nu är det dags för sömn!
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0