Nyårsafton

Sovmorgon denna dag efter gårdagens tokigheter. Vaknade och åkte till Coop för frukost & inhandling av kvällens mat. Jag och Adam skulle fixa förrätten. Funderat i flera dar på vad vi skulle kunna hitta på, men eftersom vi ska fira i Ljungbyholm hos mammut & papput så begränsas maträtterna ngt eftersom att de inte har någon ugn. Efter mkt val fram & tillbaka enas vi iaf om toastskagen med avokado. Letar överallt efter en grym skagenröra, för tiden att gegga ihop en egen fanns absolut inte. Hittar tillslut ngt vid namn smögenröra i charken på maxi, den får duga. Fortsätter agen mot sol på Meddo, både jag & Adam faktiskt. Ngt brunare far vi vidare hem till Adut för tillfixning & packning. Skyndar satan, och mitt i all stress ringer en ilsken Momo & skriker att vi måste skynda oss. Hmm, packar som tokar båda två, fåt tom ta med mig sminket för att jag ej hann klart. Då har han ringt mammut, så då ringer ju självklart hon ckså och gapar. Redan nu börjar jag bli hyfsat irriterad & ser inte alls fram emot denna dag. Åker & hämtar dem & får köra i kö till Ljungbyholm, kul start på dagen! Väl framme i Ljungbyholm packar vi in & börjar tillagningen av vår rätt. Visar sig att röran är hur grym som helst & att vår mat faktiskt blir jättebra! Sen blir det huvudrätt a la mammut & papput, också hur gott som helst. Ngn form av köttgryta med grönsaker & potatis samt sallad, jag äter som en häst! Efter maten blir det bowling på Wiit, och jag vann för en gång skull. Sen fortsätter lekandet hela kvällen i olika former, som stolsittaiknätleken, påsen, tändsticksasken, hockeyspel & charader. Tyvärr drabbas jag av en fruktansvärd mensvärk framåt kvällen & får springa runt med min vetekudde på magen.




papput i fullgång att strikea i bowlingen




brudarna i soffan




Papput & snysan fixade påsen galant





Gick bra för Momo med




mammut lyckades också




Karro och...




...jag me såklart




När det bara är en liten bit kvar får man använda tungan. Som vanligt blev det oavgjort i denna lek mellan mig, Karro, Adam & Mattias.




Tändsticksasken är inte lika lätt att fånga med tungan. Denna lek går ut på att man sätter sig på golvet med armbågarna emot knäna & sträcker ut armarna och händerna, sen ställer man asken emot fingrarna & sedan ska den fångas med munnen utan hjälp av armarna.





Sedan va det dags för charader, i skrev egna lappar åt varje lag som bestod av 4 deltagare i varje.




mammut va klockren som prostituerad.




papput försöker förklara ölandsbron




Jag stod över & satt & mös med min kudde i soffan i hopp om att magvärken skulle försvinna.




vad Adam försöker förklara har jag ingen aning om.


    

Sedan va det dags att skåla in 2tusen9 i något som jag inte alls gillade, men rosa fin flaska va det iaf! :-)

Efter tolvslaget fortsatte lekarna & charaderna.




Älsklingen gillade sitt nya hockeyspel bäst, trots att han loosade mot papput varje gång!


Vid fyratiden tror jag att jag & Adam kastade in handduken & kröp till kojs. När vi stod & borstade tänderna kom mammut smygande och frågade om hon iaf inte kunde få ett litet barnbarn 2009 & iaf en förlovning.
Mammut, vi får se va 2009 har att erbjuda! ;-)
Jag hoppas på ett år med mkt kärlek & mys med min alldeles underbara älskling! Jag älskar dig av hela mitt hjärta! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0