Födelsedagsmiddag

På tisdagen va en födelsedagsmiddag för mor inplanerad på Stekhuset. Jag & Adut härjade på stan för att försöka finna en present, slutar med en parfym. Skyndar oss hem för tillfixning för att hinna till bror en sväng innan. Blev väldigt stressigt & kommer en halvtimme försent till middagen för att grabbarna ska hinna hinka i sig några öl innan, något som bror inte alls såg ut att behöva! Haha!




Snabb tillfixning innan middagen.




Glada i hatten påväg till middagen, om inte annat Robban!


Ganska jobbig stämning & jag livrädd för ett utbrott som vanligt! Men ingen är gladare än bror!





God mat åt vi iallafall vitlöksbröd med aioli & Adut åt vitlöksbröd med räkor, sen åt vi oxfiléplanka. Mums mums!




Födelsedagsbarnet in action!
(att alla gamla damer ska stjäla min Adut hela tiden!) Haha!




Jag vill ha dig för mig själv darling!




mmm mat är gott säger bror & vräker i sig en potatis!




& glad är han den dåren!


Efter maten bestämde bror & mor att det skulle bli en runda på stan. Börjar med en vända till "Lilla puben" men för mkt folk, fortsätter mot Krögers där vi finner ett bord & slår oss ned. Mkt konstigt & jobbigt snack & jag vill bara hem! Tillslut blir det iaf ett slut på lidandet & jag, bror & Adut drar vidare mot Olearys för bil & flipperspelande.




Full fokus i bilracet!




Robban fortfarande väääldigt glad!




Skål din tok, nu kör vi ett race till!


  


Jag höll mig till de ngt lugnare flipperspelen.







Full koncentration på bollen tills något helt plötsligt sprutar framför ögonen på mig, blir helt ställd & tror för en sekund att Robban blivit galen & sprutar öl på mig, när jag plötsligt ser att det är brandsprutaren han riktar emot mig & sprutar brandskum på hela väggen & flipperspelet. Livrädd rusar jag därifrån & grabbarna tätt efter.
När vi sedan kommer hem till bror & Malen & Robban ska försöka berätta historien för Malen, ringer plötsligt en kille från Olearys till Adut & grabbarna får snällt vandra tillbaks & prata med chefen!
Klantigt bror klantigt! Men liite skoj va det, när jag väl insåg va fasen det va han gjorde!
Tack för en tokig kväll tillslut grabbar! :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0