Soliga dagar i Göteborg

I fredags mkt tidigt på morgonen åkte jag & älskling till Göteborg. Han för fotbollsgloende & jag för shopping! Han övningskörde hela vägen, så skönt att bara åka! Väl där efter lite felkörningar & livsfarliga enkelriktade situationer fann vi en parkering & vårt underbara hotell. Grand hotell Opera, så fint va det! Checkade in, packade upp & provlåg sängen för att sedan dra vidare ut på stan. Fann en hel del nya kläder faktiskt, men va på jakt efter ett par svarta tygskor, vilket jag fick inse va en omöjlig uppgift. Fanns inga nånstans, alla i Göteborg skulle tydligen ha svarta tygskor! Så i ren ilska köpte jag ett par illröda istället! När vi vandrat oss såå trötta i fötterna tog vi oss tillbaks till hotellet för lite mat. Bestämde oss för att äta på hotellet, då vi inte orkade gå en meter till. Mumsade i oss entrecote med klyftpotatis & beasås. Sååå gott va det. Efter maten unna det vi oss mååånga timmar i bubbelpoolen! Otroligt skönt & supermys! Efter det blev det faktiskt godismums & talang & singing bee på TV, sen välbehövlig sömn!
Lördagen vaknades till alarmsignalen på mobilen, enbart för att hinna med den fantastiska hotellfrukosten, & den va verkligen hur bra som helst! Den bästa jag ätit tror jag. Efter det va det dags för utcheckning & dra oss mot bilen för inpackning av grejerna. Sen blev det en runda på stan igen, i väntan på att Martin & Jennie med kompani skulle anlända. Idag va det ju den stora matchdagen! Folk & vrål överallt på stan. Fotbollen slutade dock väldigt glatt för våra gossar, 6-0 till Göteborg.
En alldeles underbar helg på alla möjliga sätt & vis med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0