Vackert väder, Vilda människor, Vårrullar & Vit-blå seger

I söndags va det bara att pallra sig upp tidigt på morgonen för då bar det av mot fredriksskans & svenska cupen final med jobbet. Först ett stopp på jobbet för massa mumsig smörgåstårta! Tyvärr jobbar ju inte Karro kvar så vi fick helt enkelt klara oss utan henne!




Momo lika tokig som vanligt!


Trött & sliten satt jag & väntade ut fotbollen som aldrig verkade ta slut :-(





Det var en mycket jämn och låst match under de 120 minuter plus extratid som finalen pågick inför 7.158 åskådare på Fredriksskans. Båda lagen satte presspelet och försvaret i första rummet och tillät knappt några klara målchanser.
Efter 0-0 efter full tid och förlängning och 4-4 i straffläggningen klev Kim Christensen fram och räddade Markus Lindbergs straff och när Pontus Wernbloom därefter satte sin säkert var saken klar: 2008 års svenska cupmästare heter IFK Göteborg.

Det där va ju inte riktigt taget ur min egen mun eftersom jag inte är ett dugg intresserad av spark på boll men jag stal det så fint från www.svenskfotboll.se

Ingen mindre än Adut va ju överlycklig efter denna vinst!
Efter bollen bar det av för hämt av Karro sedan mat på Ming Palace. Dock va jag & Karro inte så hungriga så vi mumsade bara efterrätt, Tommy den token på jobbet beställde jätteräkor & en I Love You, någon mjölkdrink, hyfsat glad i hatten efter att ha sänkt en flaska dooleys på matchen. Haha, tokstolle!




Åhhh så söta de är

Efter en tur med mkt tjat om att vi skulle dra till puben eller till Tommys husvagn för vidare fest bestämde vi oss för att dra hem till Momo för lite bowling. Dock va vi alla mkt slitna & glodde lite på Tv istället & jag somnade i en liten hög på golvet. Då är man trött vill jag lova gott folk!

Kommentarer
Postat av: Adam

Fooooorzzaaaaaa BLÅ VITT !!!!!! :D :D:D





Vi har vunnit Svenska Cupen,

vi har 18 SM-guld - SM guld!

I Europa har vi vart, även där guld vi ta't,

här är mesta mästarna från Göteborg.

2008-09-24 @ 13:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0