Mycket tankar i Josses hjärna

Idag efter en mkt tidig morgon kl 07.00 med mkt flyttande anländer jag som vanligt till jobbet runt 13.45. Konstigt nog är knappt ingen nere hos grabbsen, hm tänker jag, vart är alla? Då undrar damerna som är där varför jag inte är med på mötet? Hm igen, vilket möte?? Jo, alla de nio stycken som ska bli omplacerade är på möte med ledningen. Jaså? Trevligt tänker jag va gulligt att jag är totalt bortglömd! Varför? Då börjar jag känna en liten tendens till ilskan som börjar koka inom mig! Men inte tänker jag sjunka så lågt när ingen har vett till att säga till mig att jag springer upp ivrig som få & vill delta i mötet. Nä, jag stannar kvar helt iskallt nere hos gossarna, enda tills Jörgen kommer skrikande & undrar om jag är där idag? Heh, jo det är jag ju! Förklarar för honom lite lätt förbannad hur irriterad & ledsen jag är för att ingen, då menar jag ingen tänkt på lilla mig! Är jag totalt bortglömd? A, slutar med att jag får delta på mötet i ngr minuter & får kastat i ansiktet att jag ska bestämma mig vilken lina jag vill arbeta i på ngr minuter. Å vilka fördelar jag fick, inte! De har haft rundvandring & flera informstionsmöten, men icke jag, som vid detta tillfället led av magkatarr samt fått beviljad ledighet för en resa till Sthlm! Nåväl efter mötet får jag en detaljrik information av Jörgen som va mkt mån om mig & ville hjälpa mig på bästa sätt så jag skulle få samma förutsättningar som alla andra. Börjar genast med att jag får en rundvandring i lina 5. Så här fungerar det: vi blir tilldelade en plats i lina 1, lina 2, slitten eller lina 5. Jag stod som nr 2 på listan, vilket betyder att jag har väldigt goda förutsättningar att få va på den linan jag väljer i första hand. Men klarar jag inte av uppgiften på den valda linan får jag sparken för det finns ingen annan tjänst för mig eller de andra 8 st. & detta känns ju genast lite surt. För frågan är ju om man vill offra allt? Vill jag välja lina 5 som är den mest krävande linan men samtidigt den med mest variation samt den med mest poäng? Eller ska jag gå på ett säkert kort & välja någon som inte är lika krävande? Fast som jag kanske inte kommer trivas så bra i? Jag är ju ändå en männsika som föredrar att jobba istället för att sitta med dojorna på bordet & lata. Iallafall beslutet ska vara fattat tills på onsdag kl 13.30, så fram till onsdag lär det bli mkt grubblande & antagligen lite sömn. Jobbigt läge! Jag som nyss bytt arbete & varit på det nya stället i ett halv år & trivs oförskämt bra, nu ska jag behöva lämna mina alldeles underbara gossar för ett nytt jobb. Hur roligt känns det? Förjävligt rent ut sagt! :-( Nähä nu ska jag våldta monstersängen för lite sömn, hjärnan behöver ro! & kroppen med för den delen! Ska upp tidigt imorrn & fortsätta flyttandet!
Natti natti blogghyndor ;-)

Kommentarer
Postat av: Marlene

Fy fan vilket jobbigt läge. Men jag är övertygad om vilket val du än gör, så kommer det bli bra.. Trivas och jobba järnet, eller trivas mindre och få det slappare. Det är frågan ;)

2008-11-04 @ 09:21:34
URL: http://marlenejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0