Midsommar part two

Dagen/ kvällen blev som jag trodde helt galet underbar! Fantastiskt sällskap & alldeles alldeles underbar mat!
Drygade som vanligt lite på morgonen & bestämde mig i sista sekund 10.45 att åka in till stan & sola, kanske det dummaste jag gjorde den dagen. Eftersom jag inte hann (såklart!) hämta Oscar vid 12.00 utan kom en halvtimme försent som vanligt! Josse it is! Rullade in till stan i Peugeoten Oscar livrädd som vanligt jag iförd i storkoftan & mina rosa långkalsonger som Oscar kallar dem. Väl inne hos bror & Malen möts vi av Malen hetare än hetast i vit fin studentblåsa. Drog en vända till Maxi för att fixa en gåva till föräldrar dunö. Då vi precis är framme kläcker Oscar: -Amen Josse ska du verkligen me in? Vadå, tänker jag? I den klädseln säger han då & skrattar åt mig! Väl inne på Maxi/ coop börjar letan på den perfekta presenten, som slutar efter mycket om & men & med ännu mer försening med en blomma & after eight. Perfekt present! Efter ett tag dök Robban upp på i sina vita stretchjeans & Oscar & han lovar att fixa citrondryck till våra jordgubbsdrinkar. Helt säkra på vad de ska köpa glider de snabbt in på Coop, efter ca 10 min ringer min mobil & bror frågar: - Sis, var det en citron eller citronkoncentrat eller drinkmix vi skulle köpa? Duktigt grabbar! Ni som va så säkra på vad det va, vi menade citronlättdryck. Färdiga & klara hamnar ju såklart gossarna i en kassa med killen "ny på jobbet" vi ses om en timme skriker Oscar i kön! Kul tänker vi som redan är försenade till dunö.
Efter ytterligare väntan kan vi återvända till esplanaden & packa alla pryls. Äntligen på väg!
Väl framme på dunö kommer jag & hyndan på att vi måste fixa björkris till kransarna. Stannar vid vägkanten & rycker lite ris, Robban livrädd för fästingar & för att smutsa ner strechjeansen!
En stund senare glider vi in på uppfarten till mastervillan, äntligen! 
Ombyte, matförberedelser & flätning av min lugg väntar. Efter det nypotatis, sill, köttbullar, gräddfil & den självklara nubben. Galet hungriga var vi allihop! Sedan väntade en rad aktiviteter: dart, luftgevärsskjute & kubb. Malle fastnade för skjutandet & sköt som en liten galning, först va hon lite rädd ifall Nero skulle bli rädd, men efter ett tag vrålade hon: - Ähh det är bra träning! De orden kunde jag aldrig tro skulle komma från hennes mun! Nero är ju deras lille bebis.
Kubb spelades i lagen: Malle, jag & sten eller så kallad bullseye mot Robban, Oscar & Lena deras bullseye. Först med vinst för deras lag efter lite egna regler sedan med vinst för vårt lag såklart! Lena & Sten va riktigt grymma på kubb! Sedan va det väl dags för jordgubbar & grädde om jag minns helt rätt, eller va det före kubben? Aja strunt samma gott va det iaf! Malle körde en egen version grädde med ett par jordgubbar istället! Hon är galen den tösen! Dagen innan var det smör med spagetti! 
Efter det va alla proppmätta & det blev lite mys & snack om resor i soffan, pratade om en sväng till Vegas nästa år! Skulle vara otroligt kul att resa med det sällskapet.
Sedan blev det favorit i repris mitt härskap: ännu mer mat! Denna gång i form av kyckling, klyftpotatis & ett antal makalöst goda såser. Tack Lena & Sten för fantastisk mat! 
Efter det följer den lite tråkigare delen av kvällen, nämligen hemfärden! Efter 1 timmes telefonkö säger den trevliga taxikvinnorösten att väntetiden är 1 timme & 12 minuter! Oops så långt hade vi inte riktigt tänkt men ändå hade vi lovat grabbsen att fixa hemresan om denne så skulle sluta på hoj! Så vid denna tidpunkt hade de ju himla skoj åt oss! Tur som vi hade ringde grabben upp & sa att han kunde va på dunö om 12 minuter! Jippi!
När vi åkt me denne dryge taxichaffis till karlsrorondellen säger snyggleif: - Jo, idag är det ju fastpris 380:- till stan & därifrån 280:- till Lirre! Ehh näe vrålar Robban, då stänger du av taxametern! Efter mkt gnäll & ilska & en störtskön kommentar från Malle: -du kan stanna på denna sidan annars får vi väl betala 700:- till för vändningen slutar det med att vi får betala taxameterpriset! Tack bror du är en sann affärsman!
& tack mina underbara människor för den första midsommar på 24 år på fastlandet, kunde inte firat bättre!

Bjuder på ett par bilds från aftonen.





Jag & Malle i våra fina kransar




mästerpilkastaren :-)



 tungan rätt i mun är otroligt viktigt!
Även kallad snyggåke.



Hetaste hyndan i stan!
Även kallad kameltån :-)




Lyckliga Malle har kommit på bästa tekniken!



Mamma Lena kör en något mer soft teknik!



Hur galet het är du inte på denna bild hyndan?



Här börjar alkoholen sätta sina spår! Kolla knäppningen!



Bildbevis på grädden me de få jordgubbarna i!
Ingen läsk, eller choklad men gärna grädde gott folk!




Jag & Oscar



Är de bitter förlust på G? Eller har någon trillat över poolkanten?



Här lär det väl va vinst i sikte! Gladare människor får man leta efter!


Kommentarer
Postat av: Marlene

ÄNTLIGEN DRYGLEIF!

HAHA så kloskrent! Du skriver ju som en Gud kvinna! Skrattade otaliga gånger för påminnelser jag glömt :D Kameltån låter inte alltför smickrande, folk fattar ju inte varför jag kallas så! Det var aldrig nån kameltå i sikte iallafall, det är din käre bror som har ett dåligt ordföråd ;) Skoj hade vi iallafall!!

2008-06-24 @ 22:50:04
URL: http://marlenejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0