Galenskaper med bästa gänget

Uppe mitt i natta!
I lördags var jag galet sliten efter fredagens bravader! Blev väckt tidigt på morgonen & det är verkligen inte helgens motto! Det är definitivt sova tills jag vaknar! Men så blev det inte riktigt. När jag väl orkat ta tag i mitt liv & gjorde mig iordning åkte jag, Oscar & Robban till Maxi & handlade maten inför kvällens grillparty/ lekkväll! Slutade med fyra kassar fulla av godsaker! Sedan åkte jag med hem till Oscar & skulle kolla film, ärlig talat har jag ingen aning om vad filmen hette eller vad den handlade om! Så sliten var jag, försökte vila lite men det var ju näst intill omöjligt i allt mys! Efter filmen ringde Macke & sa att gänget redan anlänt, så det va bara att rusa hem & panikstäda lite. Sen en galet snabb dusch & byte av outfit! Efter det började kocktalangerna ta vid, jag & Malle tillagade guacamole, aioli & rösvinsås samt kastade in potatisgratängerna i ugnen & skar sallad & till detta avnjöt vi en himla mumsig tequila rose med mjölk.  Medans Oscar & Robban agerade grillmästare. Robban med sina dolda talanger tillagade även en helt fantastisk cognacsås. Han kan min bror om han bara vill! Så maten resulterade i grillspjut med potatisgratäng & tro det eller ej gott folk men till detta serverades inte mindre än fem såser: guacamole, bearniesesås, aioli, rödvinsås & cognacsås. Japp vi är såsfolket nr 1 vi vet! Hur gott som helst va det iallafall! Efter maten tog jag & Malle på oss disken snälla som vi är, men det gick snabbt & lätt!
Efter all mat var det dags för outfitsbyte inför kommande lek: papperspåsen från dagen innan. Men denna dag var det absolut ingen promenadseger, detta gäng var betydligt nyktrare & en hel del vigare vill jag lova! Men trots detta blev det ändå oavgjort tillslut. Även vid detta tillfälle imponerade grabbsen, Robban ser ju inte ut som Stig-vig direkt men han var en jävel på detta, & Oscar smal som ett litet revben med sina tighta jeans löste det gallant! Malle var jag inte ett dugg orolig för hon är ju brud & borde va vig. Robban va måttligt irriterad när han insåg att han faktiskt inte va vigast av alla & provat de mest konstiga ställena att plocka upp detta A4 ark på. Detta resulterade i ett försök i landet, alltså under marknivå, där han då föll handlöst på ansiktet & armbågen & fick snygga grusmärken! Men trots allt lyckades vi även alla där. Robban ville ta tävlingen ett steg längre & stå uppe på altanen & ta påsen nere i gruset, men där fick vi stopp på han som tur va!
 
                   

Malle testar vigheten innan leken! Hon lyckas alldeles utmärkt med att plocka upp påsen! Robban va inte heller dålig på denna lek, här ser han dock ut som en galen zombie!





Efter utomhuslek blev det sedan inomhuslek nämligen tecknet! Robban & Oscar mot mig & Malle & va var ju såklart överlägsna & vann! Detta slutade med två förbannat dåliga förlorare, Oscar som trodde att vi fuskblandat & Robbans grymma kommentar till Malle: -Du är ju synsk din hora, du vet ju vilka kort jag har!
Sedan blev det efterrätt som bestod av glass, grädde, maränger, bananer & massa chokladsås! Å vad gott det var!
När vi sedan satt & jäste i soffan hittade jag ett annat spel nämligen "Hur fan visste du det?" ett frågespel med galna frågor. Där dök det upp en fråga som vi klurade på mycket länge allihop: hur mycket sperma man sprutar på en livstid? Jag & Malle kom fram till att det var ca 50 sprut på ett mjölkpaket & så räknade vi & räknade om kom tillslut fram till att det borde va ca 6000 liter på en livstid. Vad vi inte riktigt räknade med va ju att man inte är sexuellt aktiv hela sin livstid som vi tänkte dumma som vi är & räknade med ca 80 år. Hehe. Robban kom fram till att det borde vara 500 liter. När vi sedan läste svaret blev vi hur chockade som helst för rätt svar hur man nu kan veta det egentligen var 17 liter! 17 liter! Det låter som ingenting tyckte vi! Sedan va klockan mycket & vi följde Robban & Malle till bussen 01.45. Efter det blev det en promenad hem till Oscar för sömn! Huh så skönt, när vi tillslut somnade! 
Tack för en makalöst rolig kväll mina fantastiska vänner, jag är så glad att vi börjat umgås igen! Tur att vi är lika galna & spontana alla fyra! Vi kommer att ha en otroligt rolig tid framför oss tror jag. & som Oscar så fint skrev i sin blogg: -Vi skulle nog ha lika roligt om vi så satt i ett tomt rum! & det är garanterat helt sant!




Marlene & jag var överdrivet glada då vi slog grabbsen i tecknet, Oscar den dåliga förloraren är däremot helt knäckt!




Blev en hel del kärlek med, här i form av bror & syster! 




Det är nästan så det vattnar sig i munnen då jag ser denna bild!
Mmmm vilken efterrätt!



När snyggis paret Palmqvist-Jansson fått tag i skeden gick det banne mig inte att hejda dem! 



Linsdalsbussen är inte att förakta, ibland både trevliga


 

Kommentarer
Postat av: Ogge

Gott med techno.. Kan förstå att du satt uppe ända tills kl 1:30 det va ju inte lite du skrivit plus att det är otroligt bra och välformulerat som vanligt. Men du borde ju skriva lite om att jag är din med. jag kan ju inte skryter själv hela tiden som jag gör på min blogg. vill ju inte vara nöjd själv. hehe. fast tror ändå att du är sjukt nöjd (självförtroendet på topp) bara lite försiktig. hehe a

2008-07-01 @ 18:45:04
URL: http://antonirobertoscar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0