Galen fredag

I fredags var det ju som sagt företagsfest. En galet rolig sådan! Började dagen redan 04.00, packade alla prylar inför paintballen & kvällens galej. Åkte hemifrån 04.53 & va hos Elle redan 05.01, gick undan på motorvägen gott folk! Men i tid va jag! Har väl aldrig hänt i världshistorien förut! Sedan bar det av till Karro & sist men inte minst Robban. Alla lika pigga & glada. Jobbade som vanligt till 11.30 en hyfsat hektisk fredag. Efter jobbet bar det av till Elle, där krigsmunderingen skulle på. Åkte sedan till Maxi för att köpa korv, inget krig utan mat i magen! Folk trodde att vi va galna som sprang runt i krigsmålning på Maxi, men lika glada va vi för det! Väl framme på jobbet va grabbarna mäkta imponerade över våra tröjor samt sminkningen! Sen bar det av till Smedby för skjutning i skogen. Gick förvånansvärt bra denna gång, fick bara två mindre blåmärken. Å fy farao så skoj det är! Tyvärr kom vårt lag på andra plats, med en poängs skillnad! Typiskt!


         

Våra fina egentryckta tröjor, korvmojen på Maxi, & mitt lag på paintballen.


                                         

Ett nytt klassfoto är taget!



Efter fyra timmar på banan va det dags att avsluta aktiviteten & åka hem & snida om inför kvällens grillparty på företaget. Stressade som få & med mycket tjat om att jag är långsam kom vi äntligen fram till jobbet ganska glada i hatten.
Maten va precis grillad & klar så det va bara att hugga in, hungriga som vargar allihop!
Efter maten va det redan ett par stycken som va väldigt glada i hatten & då kom Mattias med idén att vi skulle leka "påslekek". Leken går ut på att man ställer en papperspåse på marken som man sedan ska plocka upp med munnen utan att sätta i händer eller knän i marken. När alla klarat ett steg klipper man av en bit på påsen, så fortsätter man tills alla är utslagna & påsen antagligen ligger platt på marken. Mattias va hur säker som helst att han skulle vinna & bevisa att han inte alls är vig som ett kylskåp som jag brukar säga. Slutar iaf med att Mattias & jag är i final. Mattias inser att det är omöjligt för honom att få tag på påsen med brallor på, så dessa ryker i en farlig fart, samt tröjan & dojorna! Så där står han tillslut i t-shirt & kalsonger & inser att han är besegrad efter att ha trillat på huvudet flera gånger! Yes, jag är Stig-vig mina vänner! :-)
Sedan blev det lite allsång med Jim på gitarr & vid 23-tiden drog vi en vända till stan. Jag, Elle, Karro, Robban, Mattias & Adam. Otroligt trevligt! Helt galet folk vi börjat jobba med! Tack alla underbara jobbväns för en fantastisk kväll


        

Glenn & Mattias va grymma på detta! Jag kör "grodstilen" som de kallade det!


                                       


Kvällen outfit gick helt i turkost, svart & guld & bestod av klänning & kofta från gina tricot samt partyväska från bianco.


                                                    

                                                             Väl inne i stan va vi på Olearys, Krögers & Harrys!  

Kommentarer
Postat av: Ogge

DU sötnöt du glömde tacka mig för körandet. :P

2008-06-30 @ 11:09:27
URL: http://antonirobertoscar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0