Trip till huvudstaden

I onsdags drog jag & Ossi till huvudstaden i min guldiga Peugeot klockan 5 på morgonen. Det gick strålande, jag körde första streckan ca 20 mil efter gps:en & Ossi sista, jag är rädd för att köra i dunder trafik! Men vi hittade faktiskt galet bra, tack vare gps:en, annars hade vi nog inte varit framme än! Bodde i Koffes studentlya på ca 20 kvm på Värtavägen, ung en garderob med säng, litet kök, ett bord & en fåtölj! Men ack så mysigt! Onsdagen började med en runda på stan, mest spanande då jag va helt utan pengar! Torsdagen likaså, men mysigt & kul hade vi minsann ändå! Vi är lite för galna jag & Ossi tror jag. På kvällarna pratade vi, drack vin, skrapade trisslotter, spelade kort med vi nyinlöpta dallaskortlek samt ett schlagerspel & åt italienskt rostat bröd med vitlöksost! mums filibabba! Blev inte mkt sömn i en 120 säng samt dunder värme & vrål från rummet intill! På fredagen däremot blev det galen shopping, vi drygade en hel del på morgonen men när vi väl kom in till stan gick det undan. Bar på massa kassar redan efter några minuter. Jag köpte: ett par gröna & röda tygskor till Ossi, ett par gröna chinos till han & en vit v-ringad tröja. Till mig själv: en grå stickad klänning, en vit kofta, en vinterjacka, underkläder, linnen, en kjol, en hatt & mängder av accessoarer, lever för dessa prylar! mm. Fick ett par blåa skor samt 4 linnen, 2 klänningar & en plånbok av Ossi! Gullis! Ossi föll för Souk-gallerian & Urban outfitters. På souk va vi inne på topshop & därintill ligger "beyond retro" då skrek Ossi: Åh Josse är det här "babsan" handlar sina kläder? Haha, va jag skrattade! Fann en ganska cool klänning där men Ossi tyckte det såg ut som nåt man skulle torka sig i röven me, inte rikitgt samma smak den dagen. Sen dagen efter när vi va på H&M, det ena av typ hundra miljader som vi besökte, vem ser vi inte där? Jo, självaste BABSAN! Ossi helt till sig & ville ha autograf samt ta bild, men jag tillät inte det! Så kändiskåt får man faktiskt inte va! Sen såg vi snygg-Mattias på Urban outfitters, även här blev Ossi helt till sig & sa att han nästan blev kär! Oooops. Som tur va hade vi ingen penna här heller, annars hade jag skämts livet ur mig!
På lördagen blev det ännu lite shopping, sedan hem till duschen & sen i väg till Gröna lund med Djurgårdsfärjan, galet romantiskt. På grönan va det galet mkt folk, sommarkrysset & EMD, kunde ju inte bli annat än små flickidoler som rusade omkring samt jag & Ossi då Hehe. Åkte bara en karusell: kärlekstunneln & inte va det mkt riv i den inte! Vi köpte mest lotter & åt korv, Ossi vann 4 gosedjur åt mig! Efter grönan bar det av med tunnelbana in till stan där vi mötte upp några kompisar till Ossi. Va på nåt sjysst hak vid namn: Läckerbiten, där passade vi utmärkt, jag i svart klänning & rött skärp samt röd hatt & Ossi i gröna brallor, gröna skor & vitt linne. Heta som få!
På söndagen va det dags för den tragiska hemfärden. Dock drygade vi ganska rejält så vi va hemma vi tolvtiden på kvällen. Galet mysig resa med en gångväg på ca 15 mil om man ska lita på fotvärken! Men det va det banne mig värt!
Något jag glömt berätta som inte va lika glatt, va att vi första dagen besökte en Coopaffär på Gärdet & köpte frukost. Något som senare visade sig vara en två veckor gammal leverpastej, mmm hyfsat fräscht. Detta resulterade i ett antal toabesök på STAN, till en kostnad av 10:-, 10:- för att skita, det är ju inte helt klokt! Ossi hade galet roligt åt mig när jag tillslut inte kunde hålla mig längre & va tvungen att berätta att det va skita jag skulle göra! Haha!

Mkt skratt blev det me:
som när vi missade vårt enda tåg som tog oss till Gärdet, då säger Ossi:
-Josse, kom vi tar det här tåget!
Ett tåg som skulle ta oss till Mörby centrum & inte alls dit vi skulle: men även det hade han en bra lösning på:
-det är lugnt Josse, vi kliver av vid nästa hållplats & byter tåg så slipper vi stå & vänta då får vi åka tåg istället!

Eller som när vi va mitt uppe i något samtal på tåget & åkte ett gammalt skruttåg där de inte säger vart man är, då sitter vi lugnt & stilla när Ossi plötsligt i lugn ton säger:
-Josse, det står Gärdet här, vi ska nog av.
Båda tittar på varandra & bara sitter kvar, sen trillar poletten ner & vi inser att fan, det är ju här vi ska av & rusar av tåget!

Bilder blev det ju självklart på denna tokiga resa!




Mysbild i 120 sängen



Våra heta brallor & skor

  

Hetingarna i korridoren



Undrar just om det va så här rädd jag blev när Ossi höll på att knuffa ur mig ur sängen?




Sötaste paret på väg på färjan till Gröna lund.

    

Färg är vi inte ett dugg rädda för jag & Ossi :-)




Karusellerna vi enbart tittade på!



Hetaste pojkbandet på grönan: EMD!

Kommentarer
Postat av: Ogge

hehe. fasen så mkt vi gjorde att du kommer ihåg allt det. Jag kommer mest ihåg att vi hade galet mycket mys i säng, dusch och lite överallt men det va bra att du kan alla andra detaljer. Tack iallafall för den mysigaste, skönaste, roligaste resa jag gjort. Och man blev ju inte direkt mindre kär idig

2008-07-31 @ 14:53:30
URL: http://antonirobertoscar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0