Förkyld & förtroende

I dag är jag förkyldare än någonsin. Snoret rinner, näsan är täppt, köttyxan är fortfarande kvar i halsen & höseln är mer borta än vanligt. I natt har jag inte sovit många timmar, har jag inte haft andningssvårigheter har jag legat & yrat så jag själv vaknat av att jag pratat. Jag är inte helt normal, jag vet! Men dagen på jobbet flöt ändå på & jag överlevde. Dock blev jag ganska upprörd & förbannad på mig själv när jag vid 13-tiden tar mitt förnuft till fånga för att ringa & boka stugan i Byxelkrok på fredag. Där svarar en överdrivet trevlig tant som genast förvandlades till den ondaste när hon berättar för mig att alla stugor tyvärr är bokade denna helgen. Jaha, vad gör jag nu när jag lovat mitt kompani en oförglömlig helg med livemusik i ton med "The Movers"? Första tanken är yes, jag ringer moster. Lika trevlig hon förklarar snällt att deras stuga också är uthyrd. Hmm, nu börjar jag bli lite ledsen & kommer genast på den mest geniala idén: vi lånar Elles husvagn! Vi åker på husvagnssemester grabbs & hynds. & självklart fick vi låna den! Helgen är räddad mina vänner! Josse fixar det mesta! :-)




The Movers in action!


Jag har även fått ett privatuppdrag av min chef: nämligen att göra placeringskort/ matlappar till deras bröllop. Vilket förtroende han har för mig min chef. Han tycker att jag har en grym handstil, snäll han är! & jag som älskar pyssel tackar såklart inte nej! Pyssel it definitivt is!



Kommentarer
Postat av: Marlene

Va ?! Får vi låna husvagnen? Fyfan så mysigt! Jag ska bara höra mig för med hanen ikväll så bestämmer vi hur det blir sen :D Då kan vi ju kampa vart vi vill nästan. Niiice. Pyss

2008-07-07 @ 17:05:05
URL: http://marlenejansson.blogg.se/
Postat av: Marlene

Oh ja, det får vi verkligen hoppas, regn vill vi inte ha mer nu.. Vi håller tummarna inför helgen.. Ska ni ta med er Alice? Pusss loveSlutt.

2008-07-08 @ 16:18:28
URL: http://marlenejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0