Ring, båt & blåmärken

I förgår va debuten i Ossis båt, jag, Malle, Ossi & Robban drog en repa ut till Skallö för frukost & sol & bad samt ringfärd efter båten. Vi inledde morgonen redan klockan nio med frukost på Skallö. Innan jag ens hunnit få i mig första mackan drabbas jag av ett bromsbett på höften! Jag tål verkligen inte dessa djur, fick ett bett för många år sedan så låret svullnade upp som en fotboll. Även denna gång blir det svullet & kliar satan men ingen hyper svullnad som tur är! Färden fortsätter sedan till en liten vik vid Björkenäs där vi ska utföra vansinnes dådet: RINGFÄRDEN! Robban som inte är rädd för något börjar, lyckas sitta kvar hyfsat länge. Sedan ville jag & Malle prova att åka två, far av med engång när repet sträcks & skrapar i armarna ordentligt, inte bra alls! Sedan åker Malle en sväng, hjular ur ringen & trillar på huvudet. Sedan åker jag, kändes spm att det gick ganska bra, men sedan kommer en jättevåg & jag håller på att välta baklänges så då släppte jag frivilligt kändes som att det skulle bli ett lindrigare fall om jag va medveten om att det skulle ske. Dock blev det inte riktigt så, fick en hel del blåmärken vill jag lova. Sedan skulle Robban köra Ossi, drog på så in i helvete så jag halkade av bänken i båten & for rätt ner på golvet & trodde att jag skulle bli spättad av ankaret. Herre jesus vad det gick! Efter det solade vi & badade lite från båten. Hyfsad bränna den dagen faktiskt. Galet kul hade vi!
& självklart har jag fångat galenskapena på bild!




Robban först i land på Skallö.








Jag & Ossi




Galningen till bror!




Malle i rasande fart!



Jag



Paret njuter av värmen  som äntligen anlänt.



Pojkarna Baywatch är ute på uppdrag!

      

Bomsbett & blåmärken












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0